Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

1 maj...Hunderi ..hela dagen .

Av Carina Papadakis Wall - 1 maj 2013 17:14

På förmiddagen så begav vi oss till Häverö bk, för att tävla Mästarklassen i rallylydnad , Lexi och jag . Redan är vi kom dit så märkte jag på henne att hon inte tyckte det var speciellt upplyftande...hon dreglade och var allmänt låg. Jag försökte tagga upp henne med att belöna med köttbullar..men jag kände att vi inte kunde backa på högersida och inte heller backade hon en hel hundlängd framför mig. sen klantade jag till det ( som vanligt ) och körde en snurr åt fel håll...ALLTSÅ jag HAR stora problem att komma ihåg ..  

och så blev jag nervös när jag kände att vi inte behärskade allt  och det kände Lexi naturligtvis och blev låtg .Jag har sagt det förut och säger det igen..GÅ ALDRIG UT OCH TÄVLA OM INTE MOMENTEN SITTER...någe så när i alla fall.  .även om det " bara " gäller rally .  När vi kom hem så var hon lite halt på ena frambenet också.....stackarn.


Sen var det Nikkis tur, som nu verkar vara bra i magen  ( förhoppningsvis) . Jag stack ut och la ett gärdesspår på c:a 500 m UTAN en enda apport i , två vinklar , gick "salsasteg" bitvis..

Hon laddade naturligtvis för fullt , slog som attan i början fick flera tappt (letade apporter) jag lät henne hålla på och jag hade full lina ute, hon stannade till och frågade mig blev lite orolig..VAR ÄR APPORTERNA??? men jag sa bara spår ...och banne mig så började spår mera noggrannt dom sista 150 metrarna...sen klev vi av och hon fick lite godis från mig. Rätt eller fel att träna så här?? ja , jag vet inte , men hon måste ju lära sig att inte rusa som en tok, hon måste ju förstå att  det är spåra hon ska göra..inte blanda

ihop upplétande och spår.. Någon som har åsikter??



 
 
Ingen bild

Mia Öhagen

1 maj 2013 21:05

Hej! Prova att göra trappstegsspår,där hon måste vara riktigt noga,sen kan du gömma apporterna lite så hon inte ser dem ,då måste hon ner med näsan och vara noga. Lycka till

Carina Papadakis Wall

2 maj 2013 06:01

Ok tack för tipset :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Papadakis Wall - 14 juni 2013 11:57

I dag har vi ägnat oss åt sökträning på fm. tillsammans med Åsa Jazza...eller enklare hittaövningar kanske man ska kalla det. För min del så testade jag lösrulle på Nikki och det gick fantaskiskt bra ! Visserligen tappade hon rullen ett par ggr, men ...

Av Carina Papadakis Wall - 11 juni 2013 09:46


...med sökträning,  har vi gjort.  Som vanligt så är det fullt ös på min "lilla" Det gick jättebra ut till Åsa som hon känner ...lite mer avvaktande på Sara, ville inte riktigt kampa men är jag gick ut och kampade och lämnade över kampen så gick det ...

Av Carina Papadakis Wall - 7 juni 2013 15:59

I dag har vi spårat igen ...i värmen  (runt 25 grader). Vi åkte till Månkarboåsen ...finfina spårmarker där.. Jag har fått en del tips nu ang. Nikkis rusande..så jag la spåret på torr vitmossa, korsande grusväg och blandad terräng.Hon spårade riktigt...

Av Carina Papadakis Wall - 5 juni 2013 12:41


    ....i alla fall hemma............. och med tanke på att hon bara är 9 månader.  ....när hon väl förstår så är hon inte ljudlig..uan vill verklign vara till lags..I dag så filmade vi lite och jag satte ihop en del moment.. (alldels för tidigt ege...

Av Carina Papadakis Wall - 16 maj 2013 06:43

...med Nikki blev jag verkligen i går på klubbens onsdagsträning   . Vad gjorde vi? Började bara med lugna kontaktövningar, sen lite enkla korta transporter fotgående, lite snabba lägganden och ställanden. Vi var med på platsliggningen med dom "stora...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards